PEPCO România ni se alătură în proiectul: „Sprijin educațional formal și nonformal pentru copiii aflați în dificultate / condiții vulnerabile”

În România, conform statisticilor UE, aproximativ 38,8% din populația totală și 48,5% dintre copii trăiesc cu risc de sărăcie și excluziune socială. Sărăcia are un impact major asupra dezvoltării pozitive a fiecărui copil, incluzând, pe de o parte, accesul la educație, participarea la educație și mai departe angajabilitatea și întreaga dezvoltare a societății. Cu acest proiect dorim să răspundem unor nevoi care arată o realitate aspră, cu șanse mici sau chiar fără perspective de îmbunătățire în următoarea perioadă: abandonul școlar și educația precară în rândul copiilor defavorizati, din diverse medii sociale. Din păcate, în multe zone ale țării, sărăcia ajunge să guverneze accesul la educație.

Fiecare copil care nu are acces la educație de calitate sfârșește trăind în marginalizare și devine parte a statisticilor negative la nivel de comunitate. Este binecunoscut faptul că o treime dintre persoanele care nu au reușit să urmeze învățământul gimnazial se confruntă cu un risc ridicat de sărăcie; acest procent se reduce semnificativ la doar 15% în legătură cu cei care au terminat liceul și se reduce și mai mult, la 6% în rândul celor care au obținut o diplomă universitară.
În România:

  • 40% dintre copii trăiesc în sărăcie extremă;
  • 25% dintre tineri nu se află în sistemul de învățământ sau pe piața forței de muncă;
  • 16% rata abandonului școlar în învățământul primar
  • Renunțarea la liceu: 13,8% până în clasa a opta;
  • Prahova cu o performanță cu 10% mai mică decât media națională;
  • Lipsa finanțării: 2.386 EUR / student în România, comparativ cu 6.504 EUR / student în UE.

În plus, cauzele abandonului școlar și performanța școlară insuficientă a copiilor ar putea duce la resurse slabe pentru pregătirea copiilor pentru școală, pentru a-i supraveghea în mod corespunzător și în acces limitat la activitățile după școală. Principalele cauze ale abandonului școlar și ale performanței slabe sunt:

  • lipsa resurselor de bază, cum ar fi haine, mâncare, lipsa cărților și a altor materiale necesare;
  • lipsa oportunităților de educație de calitate, cum ar fi grădinița, educatorii, materialul pedagogic din comunități;
  • dificultăți și lipsă de motivație a părinților pentru a-și încuraja și susține copiii în educația lor; aceasta include, de asemenea, sprijinul pentru care copiii ar avea nevoie nu numai să meargă la școală, ci și să facă performanțe în școală;
  • discriminarea datorată sărăciei și apartenenței la o minoritate etnică marginalizată (romi)
  • lipsa de sprijin din partea familiei naturale, în cazuri de instituționalizare

Prin acest proiect, CONCORDIA își propune să rupă cercul sărăciei și discriminării, oferind copiilor posibilitatea de a urma învățământul preșcolar, primar și secundar, precum și consolidarea familiilor în competențele lor de sprijin educațional și psiho-social.
Vrem să schimbăm viața copiilor, să-i ajutăm să aibă o educație de calitate, deoarece credem că aceasta este șansa lor în viață, iar educația le va oferi calea către descoperire, spre o viitoare profesie care le va aduce o viață mai bună.
CONCORDIA România investește aproximativ 40% din bugetul său total anual în educația copiilor și tinerilor cu risc, incluzând educația timpurie și elementară, după școlarizare, formare profesională și coaching pentru locuri de muncă ca soluție durabilă pentru ruperea ciclului sărăciei.

Cu proiectul din 2019 susținut de Pepco, s-au făcut îmbunătățiri semnificative în calea educațională a copiilor în îngrijirea noastră și considerăm că aceștia sunt pași importanți pe care trebuie să-i continuăm, pentru a avea un impact concret în viața copiilor, pentru a-i ajuta să își termine educația, pentru a fi pregătiți pentru viața adultă independentă

Scopul proiectului constă în asigurarea accesului la educație pentru 170 de copii în condiții sociale dezavantajate și în sprijinirea celor 45 de părinți în rolul lor pentru a preveni riscul de abandon școlar pentru copiii lor. 

  • Activitatea 1: Sprijin pentru copii pentru continuarea educației formale - această activitate este implementată continuu pe parcursul anului și va asigura sprijin pentru copii pentru a-și continua educația;  Pentru acoperirea nevoilor educaționale ale acestor copii, dorim să includem în acest proiect proiect: achiziții de rechizite pentru toți copiii din acest proiect, în funcție de nevoile și anul scolar în care se află sprijin financiar pentru personalul educațional și instruiri pentru tineri în funcție de motivațiile și nevoile lor
  • Activitatea 2: Educație non-formală și petrecerea timpului liber, constând în următoarele activități principale pentru copii - Activități se desfășoară cu frecvență săptămânală în fiecare din cele 7 locații în care se derulează proiectul. Acestea constau în ateliere de dezvoltare a îndemânărilor - pictură, lucru manual, lectură, activități sportive, educație muzicală și dans, cursuri de formare și activități de volutariat.  În cadrul „Săptămânii Altfel” vor fi organizate activități, unde reprezentanții Pepco vor fi, de asemenea, invitați să participe, împreună cu copiii la diverse activități și / sau ateliere motivaționale. Vrem să oferim posibilitatea participării la activități nonformale și timp liber pentru toți copiii susținuți de proiect, în funcție de preferințele și abilitățile lor.
  • Activitatea 3- Tabere si excursii. În timpul vacanțelor sau în perioadele fără activitate școlară intensă, vom propune copiilor participanți la proiect participarea la excursii și / sau tabere tematice, care urmează o serie de obiective educaționale. Este prevzăzută organizarea a cel putin 3 serii de tabere/ excursii în timpul proiectului, în care cel putin 60 % dintre copiii sustinuți de proiect să participe.
  • Activitatea 4: Satisfacerea nevoilor de bază și spriin direct - toți copii participanți la prezentul proiect sunt fie copii provenind din familii foarte sărace, fie copii fără familie. Una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă când merg la școala este legată de faptul că ceilalti copii râd de ei pentru că au haine murdare sau foarte uzate; de aseemenea, evită să participe și să se bucure de prezența la evenimente speciale, deoarece nu au îmbrăcăminte adecvată. În plus, la școală au nevoie de echipament corespunzător pentru orele de educație fizică (încălțăminte și echipament sportiv) pentru care nu au resurse financiare. În cazul copiilor din centrele de zi, masa pe care o primesc în cadrul programului nostru după școală este singura din ziua respectivă astfel, prin această activitate ne propunem să răspundem tuturor acestor nevoi și să sprijinim beneficiarii proiectului prin oferirea de hrană adecvată, furnizarea de echipament sportiv și încălțăminte, produse de igienă personală. De asemenea, în acord cu nevoile lor medicale și cele legate de sănătate, in cadrul Proiectului dorim să le oferim copiilor posibilitatea de a avea sprijin medical pentru stomatologie, oftalmologie și realizarea ochelarilor de vedere sau alte nevoi medicale speciale.
  • Activitatea 5: Școala Părinților - scopul acestei activități este organizarea de întâlniri periodice cu părinții copiilor de la centrele de zi; pentru a combate abandonul școlar sau separarea copiilor de familie se organizează întâlniri lunare cu părinții, pe teme specifice precum igiena, educația sexuală, consiliere ocupațională, relațiile dintre părinți și copii sau activități în care se pot implica în cadrul centrelor de zi.
  • Activitatea 6: Acțiuni de voluntariat corportaiv- voluntarii PEPCO se pot înscrie în activitățile propuse și astfel să contribuie la buna dezvoltare a copiilor implicați în Proiect: în timpul proiectului, mai multe activități vor fi propuse către voluntari, precum: realizarea de decorațiuni pentru zilele de 1 Martie și 8 Martie (Februarie / Martie), Realizarea de decorațiuni pentru Paști (Aprilie), Ziua activităților sportive (Mai - Iunie), Picnic în aer liber (Iulie- Septembrie). De asemenea sunt prevăzute 2 activități speciale: (1) “ Campionat MasterChef” – în spațiul aferent Școlii Vocaționale CONCORDIA, voluntari din partea Pepco vor participa la un concurs de gătit. (2) Împreună pentru un spațiu prietenos – 10-20 voluntari pot participa la activități practice pentru îmbunătățirea condițiilor de viață și a celor educaționale unde își desfășoară activitatea copii din proiect; în cadrul unei locații se vor derula activități de renovare și aranjare a spatiului (zugrăvire, vopsire, decorare, dotare cu echipamente și mobilier necesare).  

Bugetul total alocat de Organizația Umanitară CONCORDIA pentru Proiect este de 1,342,791 Ron, cuprinzând, valoarea alocată ca sponsorizare de către PEPCO RETAIL S.R.L: 728,738 Ron

Despre PEPCO România

PEPCO este un lanț european de retail care oferă clienților săi acces ușor și rapid la toate produsele dorite sau necesare, pentru a-și îmbrăca familia și pentru a-și îngriji sau decora casele, la prețuri mici. PEPCO operează peste 1600 de magazine în Cehia, Croația, Estonia, Ungaria, Lituania, Letonia, România, Polonia, Slovacia, Slovenia și Bulgaria. Brand-ul a fost lansat în 2004 în Polonia și de atunci a captat interesul unui număr tot mai mare de clienți, extinzându-și ulterior operațiunile în Europa Centrală și de Est.

Magazinele PEPCO sunt destinate vânzării de îmbrăcăminte pentru copii, femei și bărbați, lenjerie de corp, accesorii, jucării, decorațiuni interioare, textile de uz casnic etc. Aproximativ 60% din sortimentul PEPCO este reprezentat de îmbrăcăminte (inclusiv pantofi și lenjerie de corp), iar 40% de bunuri de uz general. În prezent, PEPCO este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte pentru copii din Europa Centrală și de Est, având o gamă completă pentru vârste între 0-14 ani. Toate produsele sunt alese cu scopul de a oferi clienților o paletă cât mai largă de opțiuni, la cele mai mici prețuri.

În domeniul responsabilității sociale, PEPCO se concentrează pe sprijinirea copiilor, implicându-se în principal în activități care vizează îmbunătățirea calității timpului lor liber. Programul nostru de CSR poate fi văzut în acțiune în fiecare țară în care PEPCO este prezent.

Mai multe informații despre oferte, brand, recrutare sau potențiale colaborări cu proprietarii de spații comerciale sunt disponibile pe www.pepco.ro.

Facebook Twitter YouTube vimeo